Omega-3 masna kiselina: Koliko masne morske ribe možete da pojedete?

Posle nekog vremena, uspeli ste! Pojavile su se dve crte na testu, lekar je potvrdio trudnoću, sad možete da odahnete… Al’ zamalo! Tek sad slede bitni koraci u prenatalnoj nezi, da biste i Vi i beba dobili sve što je potrebno od hranljivih materija.

Osim folne kiseline, joda i kompleksa drugih vitamina, potrebne su Vam i omega 3 masne kiseline. One su grupa esencijalnih masnih kiselina koje se moraju unositi kroz hranu ili dodatke ishrani. One sadrže alfa-linoleinsku kiselinu (ALA) i njene nusproizvode, eikozapentaenoinsku kiselinu (EPA) i dokozaheksaenoinsku kiselinu (DHA). One su važne za razvoj kognitivnih funkcija Vaše bebe, uključujući mozak i nervni sistem. Esencijalne masne kiseline su nezasićene masne kiseline, a nazivaju se još i dugolančane višestruko nezasićene masne kiseline. Postoje dve grupe kiselina, a to su: omega-6 i omega-3 kiseline (EPA,DHA kiseline). Optimalna mera masnih kiselina za naš organizam je 1:3 (jedan deo omega-3 i tri dela omega-6 kiselina). Da bi se obezbedio optimalan unos u trenutku kada se DHA deponuje u neuronima mozga i fotoreceptorima, preporučuje se suplementacija kod majke još u toku trudnoće.

Zna se da je razvoj dečijeg mozga najveći u prenatalnom periodu. Majka je jedini bebin izvor DHA, a DHA koja smanjuje incidencu prevremenog porođaja, povećava težinu novorođenčeta i može biti korisna u slučajevima visoko rizičnih trudnoća. DHA poboljšava sazrevanje oštrine vida kod novorođenčadi, pažnju i efikasnost obrade podataka iz okoline, sposobnost rešavanja problema u uzrastu od 9 meseci i koordinaciju pokreta ruke ili oka u uzrastu od 2,5 godine. U trećem tromesečju trudnoće oko 50 mg DHA dnevno se prenosi od majke do fetusa. DHA je visokokoncentrisana u mozgu i vrlo je važno da trudnica uzima dodatno omega masne kiseline tokom trudnoće.

Saznaj više:  Neki od češćih uzročnika ženske neplodnosti

Dobar izvor esencijalnih masnih kiselina je riba, pogotovo masna riba. Trudite se da jedete po porciju masne i bele ribe jednom nedeljno. Ukoliko ne jedete ribu, obratite se Vašem doktoru kako bi Vam dao suplement. Prirodni izvori masnih kiselina su masne morske ribe (haringa, losos, skuša, tuna), ali je njihov unos ograničen tokom trudnoće, jer često nisu na listi omiljene hrane trudnica.

Fetus dobija DHA preko placente

Takođe, majčin organizam može da prevodi samo male količine DHA iz biljnih ulja (ulje iz semena lana i ulje uljane repice). Fetus dobija DHA preko placente a beba iz majčinog mleka, te je potrebno da trudnice i dojilje obezbede neophodan dnevni unos DHA. Željeni efekat se postiže dnevnim unosom od 200 mg DHA .

Uz zdravu i uravnoteženu ishranu, a da poboljšate svoje zdravlje preporučuje se, tokom trudnoće i dojenja, i dodatni unos vitamina, minerala i omega-3 masnih kiselina. Femibion® Zdrava trudnoća je vitaminski preparat za trudnice koji zahvaljujući svom sastavu ispunjava specifične potrebe žena u reproduktivnom periodu, od trenutka planiranja trudnoće do kraja perioda dojenja. Femibion® Zdrava trudnoća 2 obezbeđuje optimalan unos folata, omega-3 masnih kiselina (DHA), vitamina i joda, neophodnih za pravilan tok trudnoće, i rast i razvoj ploda i bebe.

Saznaj više:  Kako se vrši vantelesna oplodnja?

Slika je preuzeta ovde

Napomena: Tekst nastao u saradnji sa kompanijom Merck

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *